Tallinna Kaubamaja üheksa kuu käive kasvas tugeva kolmanda kvartali toel 6%

16.11.2013

Tallinna Kaubamaja kontserni üheksa kuu konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 360,5 miljonit eurot, kasvades aastaga 6% võrra. Seejuures kasvas käive III kvartalis 8%. Kontserni üheksa kuu puhaskasum oli 8,5 miljonit eurot, millest kolmveerand teeniti III kvartalis.

„Kolmas kvartal kujunes esimese kolmveerand aasta lõikes parimaks kvartaliks – käibe kasv hoogustus, kontserni kasuminäitajad vastasid meie ootustele,“ sõnas Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp. „Käibe kasvu toetasid nii hooaja lõpu sooduskampaaniad ja uute kaupluste avamine, edukalt kulges viimasel kolmel kuul ka automüük.“

Teisalt märkis Raul Puusepp, et uute kaubanduspindade lisandumine turule on märgatavalt suurendanud konkurentsi eri kaubandusettevõtete vahel ning samuti hindade osas, mistõttu on sattunud surve alla kaupmeeste kasumiteenimisvõime. Sarnaselt üldistele suundumustele on kasvanud kontsernis tööjõukulud ja muud tegevuskulud kiiremini kui käive. „Igal juhul on tegemist klientidele soodsa olukorraga ning kaupmeestele vastupidiselt pingelisemaks muutva ajajärguga.“

Raul Puusepp lisas, et aasta lõpukuudelt suuri üllatusi tarbijakäitumises ilmselt oodata pole ning jõulusid keegi tähistamata ei jäta . „Külmemate ilmade saabudes on samuti oodata elavnemist rõivaste ja jalatsite müügis, senine soe sügis on need ostuotsused veidi edasi lükanud,“ tõdes ta. Küll jääb tänavu Raul Puusepa sõnul viletsamaks turistide panus siinses kaubanduses, kuna Tallinnas põgusalt peatuvaid kruiisituriste huvitab ostlemine vähem kui mullu Euroopa kultuuripealinnas pikemalt viibinud huvilisi.

Tallinna Kaubamaja kontsernil oli septembri lõpu seisuga üle 550 000 püsikliendi, mis on 2,2 % võrra enam kui aasta aega tagasi.

Selveri supermarketite ärisegmendi 9 kuu konsolideeritud müügitulu oli 251 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 3,2%. III kvartali konsolideeritud müügitulu oli 87 miljonit eurot, kasvades aastaga 6,4%. Kuu keskmine kaupade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2013. aasta üheksa kuu põhjal 350 eurot . Selveritest tehti 2013. aasta esimese üheksa kuuga 25,2 miljonit ostu, mis ületas aasta varasemal perioodil tehtud ostude arvu 2,8% võrra. Selverite konsolideeritud puhaskasum oli 1,1 miljonit eurot.

Selveri kauplusteketti kuulub septembri lõpu seisuga 40 Selverit ja gurmeekauplus, müügipinnaga 77,9 tuhat m². Sel aastal on avatud Läänemere Selver Tallinnas ja Aardla Selver Tartus ning laiendatud Saare Selverit Saaremaal. Seitsmesse kauplusesse on selle aasta vältel laiendatud SelveEkspressi teenus. IV kvartalis on kavas avada 3 uut kauplust – Tallinnas Balti jaamas ning Peetri alevikus ja Viljandi kesklinnas.

Kaubamajade ärisegmendi 9 kuu müügitulu oli 62,6 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,9%. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 21,2 miljonit eurot, mis oli 2012. aasta III kvartali tuludest kõrgem 5%. Kaubamajade 9 kuu maksueelne kasum oli 1,6 miljonit eurot, olles aasta tagusest tulemusest parem 60,9%. Kaubamajade 9 kuu keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 270 eurot kuus, mis on 4% madalam kui eelmise aasta võrreldaval perioodil. Samas on Kaubamajade 9 kuu keskmine müügipind võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenenud 7,7%.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 9 kuu müügitulu oli 3,1 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 15%. Sellest III kvartalis oli müügitulu 1,1 miljonit eurot, kasvades aastaga 11,4%. I.L.U. keti 9 kuu puhaskahjum oli 0,37 miljonit eurot, mis on aastatagusest tulemusest parem 12,7% võrra . Võrreldes möödunud aasta 9 kuuga on I.L.U. ketil alates 2012. aasta augustist avatud ka kuues kauplus Tartus Tasku Keskuses.

Kontserni autokaubandussegmendi üheksa kuu müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 33,9 miljonit eurot. Müügitulu ületas 38,6% eelmise aasta sama perioodi tulusid, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 18,1%. Kolmanda kvartali 11,9 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasema müügitulu 32,1%, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 16%. Aasta esimesel üheksal kuul müüdi kokku 1741 sõidukit, sellest III kvartalis 641 sõidukit. Segmendi 2013. üheksa kuu puhaskasum ulatus 1,6 miljoni euroni ja III kvartali puhaskasum oli 0,5 miljonit eurot.

Jalatsikaubanduse segmendi 9 kuu käive oli 10,6 miljonit eurot, kasvades aastaga 2,6%. III kvartalis oli käive 3,8 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2012. aasta sama perioodiga samuti 0,9%.

Esimese üheksa kuu kahjumiks kujunes 0,2 miljonit eurot, mis on võrreldes eelmise aruandeaasta sama perioodiga 16,6% parem. Kontserni jalatsikaupluste ketti kuulub 2013. aasta III kvartali lõpu seisuga 28 kauplust üldpinnaga 8,8 tuhat m². Kohtla-Järve Shu avamine on planeeritud 2013. aasta detsembrisse.

Kinnisvarade ärisegmendi 9 kuu kontserniväline müügitulu oli 2,3 miljonit eurot, suurenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 9,2%. III kvartali kontserniväline müügitulu oli 0,8 miljonit eurot, kasvades aastaga 12,1%. Segmendi üheksa kuu puhaskasum oli 5,7 miljonit eurot, suurenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 17,7% .