Tallinna Kaubamaja Grupi 2013. aasta müügitulu suurenes 6,6% võrra

12.02.2014

Tallinna Kaubamaja Grupi 2013. aasta konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 498,7 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2012. aasta tulemusega 6,6% võrra. Neljanda kvartali müügitulu ületas aasta varasemat 8,5%. Grupi 2013. aasta konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 17,5 miljonit eurot, mis on võrreldes eelmise aastaga 16,3% vähenenud. Grupi neljanda kvartali puhaskasum oli 8,9 miljonit eurot, mis ületas eelneva aasta sama perioodi kasumit 8,9%.

„Kokkuvõttes võib möödunud aastaga, eriti viimase kvartaliga, rahul olla. Käibekasv on olnud üldiste Eesti jaemüügi näitajate taustal rõõmustav,“ ütles Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Oleme 2013. aasta jooksul pannud rõhku kaupade otsehangete ja omatoodangu osakaalu suurendamisele. See annab võimaluse pakkuda klientidele hea kvaliteediga kaupa parima hinnaga,“ täiendas Raul Puusepp. Puusepa sõnul on olnud 2013. aasta väljakutseteks suurenenud halduskulud ja laienemistega seotud tööjõukulude kasv. „Palgakulude korrigeerimise positiivseks küljeks loeme voolavuse langust ja sellest tulenevat töötajate kompetentsi ning tööefektiivsuse tõusu,“ lisas ta.

Raul Puusepp märkis, et 2013. aastat võib kokkuvõtvalt nimetada grupi jaoks arenduste aastaks, mis ladus hea vundamendi edaspidi konkurentsiks püsimiseks. „Lõpule jõudsid kaks aastat kestnud renoveerimistööd Kaubamajade müügimaailmades, tänu millele laienes Kaubamajade müügipind 6% ning Lõuna-Eesti sai Kaubamaja Lastemaailma näol suurima lastepoe. Selveris juurutasime uue kaubandustarkvara, suurendasime oluliselt SelveEkspressi iseteeninduskassade mahtu ning avasime viis uut müügimaja. Autoettevõtete müügitegevuse liitmine mõjus positiivselt automüügisegmendi kasvule. Lätis alustasime Peugeot sõidu- ja tarbeautode müügiga ning aasta lõpus valmis uus 3000 ruutmeetrine multibränd esinduskauplus,“ selgitas Raul Puusepp.

Raul Puusepa sõnul oli teine 2013. aasta oluline verstapost kliendile suunatud innovaatiliste e-lahenduste juurutamine: „Kaubamaja Osturalli e-poe pilootprojektiga tegime esimesed sammud e-kaubanduses, mille arendamist jätkame kindlasti ka sel aastal. Rida uuendusi toimus Partnerkaardi kasutajate jaoks – e-tšekk, Partner e-kinkekaart ja koostöös LHV Pangaga turule toodud Partner Pangakaart on kõik klientide poolt väga hästi vastu võetud.“ Käesoleva aasta alguseks oli grupi Partnerkaardi omanike arv võrreldes eelmise aasta algusega kasvanud 3,4% võrra 573 000ni, samuti kasvas püsiklientide osatähtsus kontserni käibes, mis ulatub  82,1%-ni. „See näitab, et püsiklientide usaldus meie vastu on jätkuvalt kõrge. Peame e-lahenduste arendust tänapäevases kaubanduses väga oluliseks, usun et see on üks võtmeteemadest säilitamaks klientide rahulolu ka edaspidi,“ märkis Raul Puusepp.

Käesoleval aastal keskendub Tallinna Kaubamaja Grupp jätkuvalt kasumlikkuse tõstmisele. „Kasvatame olemasolevate kaubanduspindade müügiefektiivsust ning korrastame brändiportfelle. Kindlasti jätkame ka püsiklientidele pakutavate teenuste täiendamise ja arendamisega,“ märkis Raul Puusepp.

Selveri supermarketite 2013. aasta konsolideeritud müügitulu oli 343,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,0%. Selverite puhaskasum oli kokku 4,7 miljonit eurot, kahanedes aastaga 48,5% võrra. Selverite müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2013. aastal keskmiselt 360 eurot kuus, mis oli 5,3% vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Selveritest sooritati 2013. aastal 33,8 miljonit ostu. Selveri kaupluseketti kuulub 2013. aasta detsembri lõpu seisuga 43 Selverit ja gurmeekauplus. Kaupluste müügipind 2013. aasta lõpu seisuga oli 82,4 tuhat m².

Kaubamajade ärisegmendi 2013. aasta müügitulu oli 89,6 miljonit eurot, kasvades eelmise aastaga võrreldes 3,9%. Kaubamajade puhaskasum ulatus mullu 3,2 miljonit euroni, kahanedes aastaga 7,2%. võrra. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2013. aastal keskmiselt 290 eurot kuus, mis on samal tasemel kui 2012. aastal.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2013. aasta müügitulu oli 4,6 miljonit eurot, kasvades 2012. aastaga võrreldes 11,5%. I.L.U. keti puhaskahjum oli mullu 0,4 miljonit eurot, mis on aastatagusest tulemusest parem 13,2%.

Kaubamaja kontserni autokaubanduse mullune müügitulu oli 48,0 miljonit eurot, ületades 40,3% eelmise aasta sama perioodi tulusid, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 14,7%. Kokku müüdi 2013. aastal kontserni autosegmendis 2650 sõidukit ehk 752 autot rohkem, kui aasta varem samal perioodil. Autokaubanduse puhaskasum oli mullu 1,9 miljoni eurot, mis näitab kasvu 7,7% võrra.

Kontserni kuuluvate jalatsikaupluste 2013. aasta käive oli 14,7 miljonit eurot, kasvades aastaga 1,7%. Jalatsikaupluste mulluseks kahjumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, mis on võrdne 2012. aasta kahjumiga. Grupi jalatsikaupluste ketti kuulub aastavahetuse seisuga 29 kauplust üldpinnaga 9 tuhat m².

Kinnisvarade ärisegmendi 2013. aasta kontserniväline müügitulu oli 3,3 miljonit eurot, suurenedes eelmise aastaga võrreldes 14,0%. Segmendi puhaskasumiks kujunes mullu 7,8 miljonit eurot, mis on 16,1% kõrgem eelmisest aastast.