Tallinna Kaubamaja Grupi I kvartali müügitulu suurenes 4,3%

12.04.2022

Tallinna Kaubamaja Grupi 2022. aasta I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 198,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 4,3%. Grupi 2022. aasta 3 kuu maksueelne kasum oli 4,9 miljonit. Aruandeperioodi puhaskasumiks kujunes 0,4 miljonit eurot suurenedes aasta varasemaga võrreldes 2,6 miljoni euro võrra.

Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp nendib, et aasta esimese kolme kuu tulemused olid ootuspärased. „Erinevalt kahest varasemast aastast ei toonud selle kevade koroonapiirangud kaasa poodide sulgemist ning tänu sellele oli näha majanduskeskkonna normaliseerumist,“ räägib Puusepp ning lisab, et aasta alguse edukad kampaaniad näitasid selgelt, et inimesed on puudust tundnud füüsiliste poodide külastusest. „Mõistagi raputas meid kõiki 24. veebruaril alguse saanud Venemaa agressioon Ukraina vastu. See tõi kaasa äkilise muutuse tarbijate käitumises kui ka esimesed tarneprobleemid ja hinnatõusu,“ sõnab Puusepp. „Vaatamata keerulistele oludele suutsid Grupi ettevõtted kiiresti kohaneda ning ka kevadised kampaaniad tõid oodatud tulemusi.“

„Ukrainas aset leidvad sündmused ei mõjuta meid vaid majanduslikult. Soov aidata ukrainlasi ning Eestisse saabuvaid sõjapõgenikke pani meid kiirelt tegutsema ning nii alustasime juba sõja kolmandal päeval koostöös Eesti Punase Ristiga nii rahaliste kui mitterahaliste annetuste kogumisega.“ Selveri, Kaubamaja ja I.L.U. kliendid on tänaseks annetanud meie kauplustes ja e-poodides kokku pea 50 000 eurot. Kogutud annetustele lisati ettevõtete panusena Venemaa ning Valgevene toode müügilt saadud müügitulu. Grupi ettevõtted on panustanud ka teiste abiorganisatsioonide toetamisse, näiteks Viking Motors tegi annetuse Kaitseliidu Harju maleva Harku Rannikukaitse Üksikkompanii toetuseks, et toetada riigikaitselist tegevust. „On väga liigutav ja heameel näha, kuidas nii meie kliendid kui ka töötajad panustavad üheskoos meie ettevõtetega ukrainlaste aitamisse. Lisaks sellele, et Selverites üle Eesti koguti tekke, hügieenitarbeid, lastetoitu, algatati töötajate poolt mitmeid kogumisaktsioone ning toimetati nii Eestis kui ka Poola-Ukraina piiril asuvatesse pagulaskeskustesse üle saja euroalusetäie tooteid. I.L.U. annetas abivajajatele hügieenitarbeid ning Kulinaaria keskusköök toitlustas nii sõjapõgenikke kui ka neid abistavaid vabatahtlikke,“ räägib Puusepp lisades, et lisaks materiaalsele abile on mitmed sõjapõgenikud leidnud Grupi ettevõtetes töökoha ja abi elu sisseseadmiseks Eestis.

Märtsis avas Kaubamaja Tallinnas täielikult uuenenud Naistemaailma. „Müügisaal sai juurde avarust ja kindlasti ka mugavusi, mis klientide poekülastused senisest veelgi meeldivamaks muudavad,“ mainib Puusepp lisades, et uuenenud moemaailmast leiab ka mitmeid uusi kaubamärke. „Klientide mugavusteenuste arendamine on meie jaoks olulisel kohal ning õige pea on oodata uuendusi Partnerkaardi rakendustes ning Grupi e-poodides,“ räägib Puusepp.

Selveri supermarketite ärisegmendi 2022. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 139,5 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,2%. 2022. aasta I kvartalis oli supermarketite segmendi maksueelne kasum 2,3 miljonit eurot. Supermarketite segmenti kuulub märtsi lõpu seisuga 70 Selveri kauplust, 1 Delice kauplus, Solaris Toidupood, e-Selveri rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 114,5 tuhat m² ja keskusköök Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade ärisegmendi 2022. aasta 3 kuu müügitulu oli 21,7 miljonit eurot, ületades eelmise aasta sama perioodi tulemust 20,7%. Kaubamajade segmendi 2022. aasta I kvartali maksueelne kahjum oli 1,7 miljonit eurot.

Autokaubandussegmendi 2022. aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 34 miljonit eurot, kahanedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6,1%. Aasta I kvartalis müüdi Grupi autosegmendis kokku 1277 uut sõidukit. Segmendi 2022. aasta 3 kuu maksueelne kasum oli 2,1 miljonit eurot.

Turvasegmendi 2022. aasta I kvartali kontserniväline müügitulu oli 2,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 57,6%.

Kinnisvarade segmendi 2022. aasta 3 kuu grupiväline müügitulu oli 1,5 miljonit eurot, kasvades möödunud aastaga võrreldes 18,5%. Segmendi 2022. aasta I kvartali maksueelne kasum oli 2,6 miljonit eurot.

2022. aasta I kvartali auditeerimata majandustulemused