Tallinna Kaubamaja Grupi I poolaasta müügitulu suurenes 3,5%

12.07.2022

Tallinna Kaubamaja Grupi 2022. aasta II kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 213,0 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 2,8%. I poolaasta müügitulu oli 411,9 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2021. aasta I poolaasta tulemusega 3,5%. Grupi 2022. aasta II kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 10,7 miljonit eurot, mis oli 7,7% kõrgem eelmise aasta võrreldava perioodi kasumist. Grupi 2022. aasta 6 kuu puhaskasum oli 11,1 miljonit eurot, ületades eelmise võrreldava perioodi tulemust 43,4%. Maksueelne kasum oli I poolaastal 15,6 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 29,0%.

„Selle aasta 24. veebruaril alanud Venemaa agressioon Ukraina vastu on viimastel kuudel olulise mõjuga kõikides majandussektorites, nii ka kaubanduses. Kuigi Tallinna Kaubamaja Grupil puuduvad sõjapiirkonnaga seotud otsesed äririskid, on Ukraina sündmused Grupi ettevõtete majandustegevusele mõju avaldanud,“ tõdeb Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, mil poed olid pea kaks kuud suletud, olid sel aastal poed avatud ning aasta esimestel kuudel oli peale kahte aastat viirusekartuses elamist taas näha inimeste tarbimiskäitumise elavnemist. Sõja puhkemine tõi aga kaasa järsu muutuse tarbijate käitumises ning ka tarneprobleemid ja hinnatõusu.“ Puusepa sõnul mõjutasid teise kvartali tulemusi järsult kasvanud kütuse- ja elektrikulud ning kaupade ja teenuste hinnatõus maailmaturul, mille kandumist kaupade lõpphindadesse on keeruline vältida. „Püüame astuda omalt poolt samme, et järjest süvenevat hinnasurvet leevendada. Näiteks jätkab Selver külmutatud hindade kampaaniat, mille raames on fikseeritud enam kui 400 toote hinnad,“ ütleb Puusepp ja lisab, et efektiivsuse kasvatamiseks ning kulude kokkuhoidmiseks otsitakse lahendusi ka IT-lahenduste arendamise ning jätkusuutlikumate energiakandjate kasutuselevõtu abil.

COVID-kriisi ajal alguse saanud tarnekriisile on Ukraina sõda hoogu juurde andud ning eriti tugevalt on see mõjutanud autoturgu. Kui eelmisel aastal suutsid Grupi autokaubandusettevõtted hoolimata üldisest keerulisest olukorrast näidata tänu oskuslikule varude juhtimisele väga head tulemust, siis praeguseks on Puusepa sõnul veelgi süvenenud laovarude defitsiit maailmas paratamatult mõjutanud ka Grupi autokaubandust ning sõidukite saadavus on tuntavalt pidurdanud automüügi kasvu.

„Jätkusuutlikule ettevõtlusele suunatud tegevustel on läbivalt tähtis osa kõikide Tallinna Kaubamaja Grupi ettevõtete töös. Praeguses energiakriisis peame oluliseks tähelepanu pööramist keskkonnasõbralike ja kokkuhoidlike lahenduste leidmisele. Nii on näiteks juunis Tallinnas avatud Priisle Selveri valguslahendus üles ehitatud LED-tehnoloogiale ning kaupluse külmapark toimib CO2-põhisel külmasüsteemil, mis tagab vanemate analoogidega võrreldes energiakulus kuni viiendiku suuruse kokkuhoiu. Külmikute jääksoojust kasutatakse omakorda ära maja ventilatsioonisüsteemis hoone ja tarbevee kütteks.“ Puusepp lisab, et hetkel on lõppjärgus ehitustööd Pirita Selveri katusele päikeseenergia tootmise pargi rajamiseks ning sarnane park on plaanis rajada ka Viimsi Keskuse katusele.

Grupi lojaalsusprogramm Partnerkaart on juba kaks aastat turul olnud finantslahendusega Partner Kuukaart, mille puhul saab klient kohe pärast iseteeninduses ostulimiidi avamist tasuda kõikides Grupi jaekauplustes ja e-poodides tehtud ostude eest järgmisel kuul ühe arvega. Teenust kasutab praeguseks aktiivselt ligi 16 000 püsiklienti. „Meie tegevuse üks prioriteetidest on alati olnud pakkuda oma püsiklientidele uusi ja mugavamaid teenuseid. Lisaks Partner Kuukaardi ostulimiidile on plaanis hakata pakkuma ka järelmaksuteenuseid. Lähinädalatel lansseerime Partnerkaardi äpi, mis lisab virtuaalsele Partnerkaardile telefonis  Selveris, Delices ja Kaubamaja Toidumaailmas igapäevaselt tuttava ostupuldi,“ räägib Puusepp.

Selveri supermarketite ärisegmendi 2022. aasta I poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 283,3 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 3,0%. II kvartali konsolideeritud müügitulu oli 143,8 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 1,8%. Selveritest tehti 2022. aasta I poolaastal 21,0 miljonit ostu, mis ületab eelmise aasta ostude arvu 2,5%. Supermarketite segmenti kuulus juuni lõpu seisuga 71 Selveri kauplust, 1 Delice kauplus, Solaris Toidupood, e-Selver, rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 115,4 tuhat m² ja keskusköök Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade ärisegmendi 2022. aasta I poolaasta müügitulu oli 48,5 miljonit eurot, ületades eelmise aasta võrreldavat perioodi 25,0%. Kaubamajade 2022. aasta II kvartali müügitulu oli 26,8 miljonit eurot, mis on aastatagusest võrreldavast perioodist parem 28,7%. Kvartali lõpuks suleti vastavalt Grupi strateegiale kõik Kaubamajade segmendis raporteeritava TKM King AS poolt opereeritavate jalatsikaupluste ABC KING ja SHU kauplused, lõpetati üürilepingud keskustega ning koondati kaupluste töötajad, mistõttu jäi TKM King ASis tegutsema vaid jalatsite maaletoomise valdkond. 2022. aastal on kavas läbi viia Selver AS ja TKM King AS ühinemine, mille eesmärgiks on nii jalatsite kui ka teiste peamiselt supermarketi segmendile mõeldud tööstuskaupade maaletoomise koondamine Selverisse.

Autokaubandussegmendi 2022. aasta I poolaasta müügitulu oli 72,6 miljonit eurot. Müügitulu jäi eelmise aasta sama perioodi müügituludele alla 6,9%. II kvartali 38,6 miljoni euro suurune müügitulu oli aasta varasemast nõrgem 7,6 %. Esimesel poolaastal müüdi kokku 2 638 uut sõidukit, sellest teises kvartalis 1 361 sõidukit.

Turvasegmendi grupiväline müügitulu oli 2022. aasta esimesel poolaastal 4,5 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aastaga kasvas poolaasta müügitulu 24,2%. II kvartalis oli segmendi müügitulu 2,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,5%.

Kinnisvarade segmendi 2022. aasta I poolaasta grupiväline müügitulu oli 3,0 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aastaga võrreldes 24,5%. Segmendi II kvartali grupiväline müügitulu oli 1,5 miljonit eurot. Müügitulu kasvas võrdlusperioodil 30,8%.

Loe börsiteadet siit.